De Tommies, het zoete snoeptomaatje en het mini Paprikaatje…….

Bekend uit de supermarkt: deTommies, het lekkere ovale zoete snoeptomaatje, leuk als gezonde snack voor de kids of in combi met een borrelhapje, eigenlijk zijn de toepassingen legio…

In de winkel betaalt u €1,00 per 150 gram, dus waarom kweekt u ze niet zelf, in de zomer buiten in een flinke pot, tegen een zuidmuurtje of op u balkon, in de serre, op de vensterbank in het volle licht enz enz.

De teelt op zich is kinderlijk eenvoudig, maar bijna geen enkele zaadleverancier heeft de zaadjes. Ik heb de zaden voor u gewonnen, wat me ongeveer 3 jaar experimenteren gekost heeft…..maar ze zijn er……. en u kunt ze nu al bij me bestellen voor de vroege uitzaai begin feb, maar wees er snel bij want ik kan nog niet onbeperkt leveren.

U krijgt er een teeltbeschrijving bij en de postzegel betaal ik voor u.

Sinds kort heb ik ook zaadjes van het oranje mini paprikaatje (heerlijk zoet) en evenals de tommie uitstekend op de vensterbank te telen

Bestellen tommies: ca 15 zaadjes €1,25 incl de postzegel

Bestellen paprikaatje: ca 15 zaadjes €1,25 incl postzegel

Bestellen combi: 15 tomaten en 10 paprika zaadjes €2,00 incl postzegel

Maak het juiste bedrag over op rek nr. 412392550 ABNAMRO tnv CH v. Mourik in Borculo en vermeld uw besdtelling en uw naam en adres.

Mail ter controle uw naam en adres nog ff aan mij en vergeet uw postcode niet!!

Ik stuur uw bestelling onmiddelijk af als het bedrag binnen is.

vriendelijke tuingroet.

Stefan v. Mourik

Borculo

0545-275046

PS: telkens weer vragen tuinen/exoten-liefhebbers mij om plantjes of stekjes per post op te sturen, een paar jaar geleden heb ik dit ook wel gedaan, maar de ervaringen waren niet best en er kwamen nogal eens dode of geknakte plantjes aan en ik ben er toen onmiddelijk mee gestopt.

Maar……dacht ik….grote postorder bedrijven doen het toch ook ( b.v. Bakker Hillegom) en zij versturen soms flinke grote planten via tante Post…dus……….

Ik legde mijn oren eens te luister hoe zij dat deden met levend plant materiaal en ik Googl-de eens wat er aan verpakkingsmateriaal op markt is……….onvoorstelbaar wat een keuze, maar…..ik zag dat het kostenplaatje niet gering was (luchtkussen-envelopes kosten bij de groothandel al snel €50, per 100 stuks!!) en daar komen dan nog de verzendkosten (voor u!) van TNT bij….pffffffff.

En dat was gelijk de bottle-neck…want ik wil de producten voor mijn tuinvrienden juist zo voordelig mogelijk aanbieden, afijn na lang gezoek en denkwerk denk ik het nu gevonden te hebben.

Ik ga voorlopig (6 mnd als proef) wat goed bewortelde zaailingen en stekjes aanbieden van de Citroen, Mandarijn, Sinaasappel, laurier, roosmarijn, aarbeien enz enz versturen.

Zij gaan in vochtig papier in plastic sluitzakjes (minigrip) en deze gaat in een door mij speciaal besteld brievenbus-doosje, zodat de plantjes niet geplet kunnen worden.

Want het enige wat ik wil dat de plantjes of stekjes in goede staat bij jullie aankomen en zo kan ik de kosten voor jullie in de hand houden.

Wel ben ik nog ff bezig met de posttarieven, want stel dat ik 10 aarbeienplantjes aanbied voor een bepaalde prijs welke incl verzendkosten zijn en er besteld iemand 30 plantjes, dan kom je dus op een hoger gewicht uit en dus ook een hoger tarief en om nou met elk pakketje apart naar het postkantoor te lopen……!!

Afijn ik ben er nog wel ff mee bezig en ik houd jullie op de hoogte als ik kan versturen en welke planten er dan zijn.

Als jullie opmerkingen of suggesties hebben over bepaalde soorten planten en wat wel of niet verzonden kan worden, dan hoor ik graag van jullie!

tuingroet

Stefan